Werkwijze en huisregels

Werkwijze en huisregels

Wij doen ons uiterste best om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Hiervoor hebben wij ook uw medewerking nodig. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze en om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen, leggen wij u graag onze werkwijze en onze huisregels uit. Ook geven wij u informatie over uw tandartsrekening en uw privacy. Wij vragen u deze pagina’s aandachtig door te lezen.

1. Werkwijze

Uw eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek ontmoet u uw behandelaar. Uw behandelaar maakt kennis met u en kijkt hoe uw gebitssituatie is. Indien nodig worden er enkele röntgenfoto's gemaakt. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van uw gebit en kunnen wij u het beste advies geven. De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn volgens de landelijk geldende tarieven, minimaal de kosten voor een periodieke controle (code C11). 

Het is belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.

Onze werkwijze

Binnen onze praktijk wordt gewerkt volgens een meerstoelenconcept. De klinische assistentes zijn opgeleid om behandelingen voor te bereiden, die vervolgens door de tandartsen worden uitgevoerd. Ook zijn de assistentes opgeleid om zelfstandig bepaalde tandheelkundige verrichtingen uit te voeren. Alle klinische en preventieve behandelingen die door onze assistentes zelfstandig worden uitgevoerd, vinden plaats onder supervisie van de behandelende tandarts. Uw tandarts is verantwoordelijk voor de assistentes. 

Persoonlijke gegevens

Wanneer er iets verandert in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie horen wij dit graag. U kunt gebruik maken van het wijzigingsformulier op de website of ons een e-mail sturen. Wij vernemen graag wanneer er iets verandert in uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zwangerschap. Uw behandelaar zal hiernaar vragen. Het is namelijk belangrijk dat uw behandelaar op de hoogte is van uw gezondheid en uw medicijngebruik, zodat daar rekening mee gehouden kan worden. 

Afspraken

• Om altijd voldoende tijd voor iedere patiënt te hebben, werken wij met behandelingen op afspraak. Heeft u geen afspraak, maar wilt u wel meteen behandeld worden? Dan is de kans aanwezig dat wij u moeten teleurstellen en dat willen wij graag voorkomen.

• Een afspraak maken kan eenvoudig bij onze baliemedewerker, via telefonisch contact of door het invullen van het afspraakformulier op de website. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. Wanneer u dit wenst, krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail, per sms of per post.

• Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent. Indien u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdgebrek. 

• Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of via e-mail aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht conform onze betalingsvoorwaarden. Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.

2. Huisregels

Om uw bezoek aan onze tandartspraktijk veilig en zo aangenaam mogelijk te maken, hanteren wij een aantal huisregels. Door onze tandartspraktijk te bezoeken, aanvaardt u onze huisregels. Dit zijn onze huisregels:

• Binnen onze tandartspraktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.

• Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn in Nederland en daarmee in onze tandartspraktijk niet toegestaan. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan bij de politie. Overtreders worden aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.

• Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.

• Gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze tandartspraktijk is niet toegestaan.

• Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u -indien nodig- wel een hulphond meebrengen.

• Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.

• Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Deze gedragsregels gelden zowel in onze tandartspraktijk als op het gehele terrein van onze tandartspraktijk, inclusief het parkeerterrein. Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze tandartspraktijk.

• Het is niet toegestaan om in onze tandartspraktijk kleding te dragen die het gezicht bedekt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om bivakmutsen, boerka’s, nikabs en integraalhelmen.

Suggesties en opmerkingen

Heeft u een suggestie, opmerking, compliment of klacht? Dan horen wij dat graag. U kunt ze altijd aan ons doorgeven. Dit kan in onze tandartspraktijk zelf, maar ook via het contactformulier of telefonisch via 030 - 6977865. Wij staan u graag te woord.

29 maart 2023

Prima

Altijd goede tandzorg.

26 maart 2023

Zorg voor gebit en persoon!

Professioneel, prettige sfeer, oog voor de persoon, open communicatie en je gebit in goede handen!

25 maart 2023

Zeer prettige en professionele mensen!

Deze samenwerkende tandartsen en alle andere collega’s vormen met elkaar een collegiaal klantvr...

Lees meer
24 maart 2023

Top!

Prima en rustig geholpen, voelde me direct op mijn gemaak.

24 maart 2023

goede, professionele mondzorg!

Zowel bij mondhygiënist Sander Molhoek als bij de tandarts, Rik Borgman

24 maart 2023

Zorgvuldig

Prettig in omgang, zorgvuldig, een goede behandeling.

23 maart 2023

Fijne ervaring, zonder ongemak en volgens afspraak

Afspraak voor twee nieuwe kronen, met frisse tegenzin. Nergens last van gehad tijdens of na de be...

Lees meer
23 maart 2023

Zeer vriendelijke tandartsen

Er wordt duidelijk gecommuniceerd wat er gaat gebeuren, er is ook persoonlijke interesse en aanda...

Lees meer
23 maart 2023

Vriendelijk en vakkundig

Vriendelijk en vakkundig

23 maart 2023

Goed

Goede uitleg gekregen voor komende behandeling

23 maart 2023

Fijn tandarts bezoek

Professionele en vriendelijke tandarts. Zelfs aan het einde van de dag werd ik op het afgesproke...

Lees meer
22 maart 2023

deskundig

goede sfeer en op tijd

22 maart 2023

Uitstekend

Vanaf het maken van de afspraak (controle en behandeling) ging het soepel en goed.

22 maart 2023

Aardige tandarts

Aardig en snel

22 maart 2023

Zorgzaam

Zorgzaam

21 maart 2023

Zeer tevreden

Nooit een prettige behandeling wortel/kanaal behandeling maar het team zorgt ervoor dat je goed g...

Lees meer
21 maart 2023

kundig en stipt op tijd

goed georganiseerd kundig en vriendelijk.

21 maart 2023

Was prima hoor

De ontvangst beneden is uiterst vriendelijk. Belangstellende vragen van tandarts hoe het gaat !

21 maart 2023

Prima ervaring, deskundig

Goed advies en geen overbodige behandelingen en handelingen (is mijn indruk)

19 maart 2023

vriendelijk en proffesioneel

Goede servicemedewerkers (vriendelijk, duidelijk) Goede tandartsen (persoonlijke aandacht, profes...

Lees meer
18 maart 2023

Snel en adequaat geholpen!

Had klachten maar kon snel geholpen worden!

16 maart 2023

Professioneel en kundig !

Top tandarts Ken zijn naam niet ( vrtgeten) Kunnen jullie terugzien

15 maart 2023

Top

Mondhygiënist Sander is altijd opgewekt en professioneel. Tandarts Rick stelt mij altijd op mijn...

Lees meer
15 maart 2023

Positief en enthousiast en gezellig en leerzaam wat wil je nog meer

Mijn gebit is weer mooi schoon. Ik ben er heel blij mee! Heel erg bedankt Sander

10 maart 2023

Goed

Prettig en vlot

 

Bent u al patiënt bij ons?

Afspraak maken


Nog géén patiënt bij ons? Meld u dan hieronder aan:

Geslacht:*
BSN (direct invullen versnelt het aanmeldproces):
Staat u onder bewind?:*

 

Zeist - XQdent
Montaubanstraat 16
3701 HR
Zeist
Vr
8:00 - 12:30
13:00 - 17:00